zaterdag 15 juli 2017

ALCANTARA TASJE


Mijn vriendin had nog een restje Alcantara stof
liggen dat mocht ik meenemen
om een tasje te maken
ik maakte het iets groter dan het spijkertasje
wat ik al eerder maakte
ik gebruikte bruine katoen met rode rozen er op
als voering
een extra vak met rits over de hele breedte gemaakt
zoals je ziet
daar kun je veilig je spullen opbergen
ik had er graag een met een klep
deze keer

dus na wat nadenken een klep gemaakt
met aan de binnenzijde de voeringstof
maar dat zat niet echt mooi
dus weer los gehaald en een klep gemaakt van dubbele stof
toen de klep aan de tas gezet
het plan was om er een drukker
als sluiting aan te zetten
maar toen ik zover was bedacht ik me
dat ik van die magneet sluitingen had liggen
nooit gebruikt
dus maar weer gedeeltelijk losgehaald
en op internet gekeken hoe of ik die sluiting moest inzetten
fluitje van een cent
weer wat geleerd

toen van tassenband de schouderband gemaakt

Natuurlijk moest er ook een tashanger
aan komen te hangen
die heb ik gemaakt van een kurk
ik zag ergens een ketting met een kurk
dus ik dacht dan moet een tashanger ook kunnen
mijn man heeft hem doorboord
zodat ik er een koordje door kon halen

met een ornament en wat kralen
heb ik de kurk aangekleed
passend bij mijn tasje

niet perfect maar tevreden

Verlinkt bij DienstagsDinge


Meine Freundin hatte einen Reststoff Alcantara
und ich durfte den haben
um da aus eine Tasche zu machen

Ich habe es etwas größer genäht als die kleine jeans tasche
du Ich letstes jahr gemacht habe


braune Baumwolle mit roten Rosen
als Futter fand Ich schön und
eine zusätzliche Tasche mit Reißverschluss
über die gesamte Breite gemacht
wie Sie sehen
da kann Ich meine sachen sicher aufheben
eine Überschlag möchte ich diesmal

So, nachdem einige Gedanken gemacht über eine Überschlag
und dan mit auf der Innenseite Futterstoffen genäht
aber das war nicht wirklich schön
Also noch einmal lose gezogen und aus Doppelgewebe gemacht
Der Plan war, um einen Drucker zu machen
zum Verschluss
aber als ich bereit so weit war, wurde mir klar,
Ich hatte Magnet Verschlüsse liegen

noch nie benutzt
So teilweise wieder getrennt
und auf das Internet gesucht wie ich so eine Schließung machen muss
ganz einfach
wieder was gelernt

ein träger gemacht und fertig

Natürlich muste auch eine Taschehänger
gemacht werden den ist aus Kork
Ich sah irgendwo eine Halskette mit einem Korken
so dachte ich, eine Tasche Aufhänger muss auch gehen
mein Mann hat ihn durchbohrt
so konnte ich einen kordel durch bekommen
mit einem Ornament und einige Perlen
habe ich im verschönert
passend zu meinem tasche


Verlinkt bei DienstagsDinge

17 opmerkingen:

  1. Schön! Eine rote Tasche ist etwas besonderes! Und der Taschenhänger ist sehr hübsch
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Thea,

    Dit is weer een bijzonder fraai exemplaar geworden, zo mooi de
    kleur en leuk de gebloemde stof voor de binnenkant. Handig ook
    een heerlijk groot vak om alles veilig op te bergen en je hebt
    alles bij de hand op deze manier. Allerlei vakjes vind ik sowieso
    altijd handig in tassen.

    En dan je tassenhanger, zo origineel om daar een kurk voor te gebruiken,
    ik vind hem helemaal TOP geworden en hij past perfect bij de tas.
    Maak je daar nu ook bijpassende portemonneetjes bij?

    In gedachten zie ik je al in een outfit samen met rode tas
    en rode schoenen, en natuurlijk je nagels gelakt in dezelfde kleur.
    Dat deed ik vroeger ook altijd, en mijn schoenen verfde ik dan in
    een bijpassende kleur, altijd succes verzekerd ;-)

    Wens je een mooi weekend en nieuwe week.....

    Liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk geworden. Herinner me nog dat mijn moeder vroeger een alcantara jasje had. Was helemaal mode toen. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een geduld zeg, om deze tas helemaal naar je zin te maken en wat een originele tassenhanger! Super geslaagd project zo, echt een eigen tas zo en ook lekker functioneel met zo'n grote rits (daar houd ik altijd wel van). Veel plezier in het gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukkie ❤️ Groetjes Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk tasje , Thea! En geweldige voering erbij!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi tasje heb je gemaakt, Thea, leuk met de bloemetjesvoering en zo'n goed idee met de kurk !
    Ik merk al dat je heel creatief bent !
    Bedankt voor je fijne reactie op mijn blog ... ik ben inderdaad van Limburg (België).
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk tas. En wat heb je een geduld. Maar dat zorgt wel voor dit mooie eindresultaat! Leuke voering ook. En niet te vergeten de tassenhanger. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Thea,
    die Tasche ist ja toll geworden, ein sehr schöner Schnitt und in dem Alcantara ein sehr schickes Teil! Der Taschenbaumler dazu ist allerliebst!
    Ich wünsche Dir einen guten Start in eine wunderschöne neue Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet perfect???
    Het is een allerliefst en prachtig gemaakt tasje, erg knap hoor!
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig is je tas geworden,
    en die kurkhanger helemaal gaaf zeg!
    jij bent niet gauw tevreden over wat je maakt hoor,ziet er super uit!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik herken het helemaal Thea, wanneer iets niet helemaal netjes is, uithalen. Hij is mooi geworden en dan nog die hanger van een kurk, geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eine wunderbare Tasche liebe Thea,
    der rote Stoff harmoniert so schön zu dem geblümten Innenstoff.
    Und der Anhänger ist niedlich geworden, eine schöne Idee.
    Ganz liebe Grüße
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Thea,
    was für eine zauberhafte Idee aus dem Weinkorken ein Taschenbaumler zu zaubern!
    Auch deine Tasche ist wunderschön .....chic und doch etwas verspielt, Dank den Blümchen auf dem Futter!
    Passt alles perfekt!
    Herzensgrüassli
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥