donderdag 29 juni 2017

PAPAVER LIEFDE



Het is even gedaan met de zomer
jammer
maar dan kan ik binnen ook weer
het een en ander gaan doen

ik weet niet hoe met jullie is
maar als het zo'n mooi weer is
dan ben ik toch het liefste buiten
genieten van wat onze tuin
zoal te bieden heeft
we hadden heel veel mooie papavers dit jaar
er staan er nog wel wat hier en daar
maar de meeste zijn nu wel uitgebloeid
aan mijn foto's
kun je wel zien dat ik dol op papavers ben

De vlinders op de foto zijn:
Phegea vlinder Amata phegea ..... een nachtvlinder die overdag actief is
het vrouwtje van de Citroen vlinder ...Gonepteryx rhamni
en de Gehakkelde aurelia .... Polygonia

Freutag

Es ist momentan mit den Sommer getan
leider
aber dann kann ich wieder etwas tun im haus

Ich weiß nicht wie es euch ist
aber wenn es so schönes Wetter ist
bin Ich immer am liebsten im Freien
und genieße was unser Garten
zo alles zu bieten hat

Wir hatten viele schöne Mohnblumen in diesem Jahr
es gibt zwar noch einige hier und da
aber die meisten sind jetzt Glühbirnen
an meine Bilder
kan mann sehen dass
ich Mohnblumen sehr lieben

Die Schmetterlinge im Bild sind:
Phegea Schmetterling ..... eine Motte die während des Tages aktiv ist
der weibliche Lemon Schmetterling Zitronenfalter
und Comma Polygonia

Freutag

13 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes Thea in je gezellige tuin ...
    Geniet van een fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was für ein schöner Garten!
    Herzlichst
    yase

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, ja met mooi weer in de tuin en nu weer binnen zijn,
    Wat schattig dat eekhoornje!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tuin en wat een prachtige foto's......en met stip bovenaan staat voor mij foto 2..... om in te lijsten zo mooi 🐝🐝💜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een prachtige foto's Thea!!
    Mooie vlinders ook! En wat leuk dat er een eekhoorntje langs komt!!
    Ben weg van je papavers. Die soorten ken ik nog niet. Weet je toevallig hoe ze heten?

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is genoeg te beleven in je tuin. Wat een prachtige foto's. Vooral die met die hommel boven de bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuin heb je, Thea.
    Prachtige foto's van mooie papavers en vlinders die op de bloemen afkomen, dat is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Thea,

    Wat een geweldige soorten papavers heb jij in de tuin staan, ik kijk
    mijn ogen uit zo mooi. Vooral ook de kleuren spreken mij heel erg aan,
    ook prachtig de vlinders die je laat zien, zooooo wat een schoonheden!!!

    En dan dat heerlijke eigenwijze eekhoorntje, meis wat een genot omdat
    van zo dichtbij te kunnen bewonderen.
    Zelf ben ik ook met lekker weer altijd buiten te vinden, er is altijd
    veel te doen in een tuin en dat is zo fijn om mee bezig te zijn.
    Ik noem mijn tuin ook altijd mijn buitenhuis voor een groot deel van het jaar.

    Je hebt een prachtige tuin en zo mooi ook dat grote ornament op de sokkel,
    echt een blikvanger. heb genoten van je prachtige foto's.

    Geniet van een fijne week verder.....
    O ja, dat wou ik nog schrijven, wij wonen 380 kilometer vanaf Maastricht
    in noordelijke richting.

    Liefs
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Thea,
    es blüht und schwirrt herlich in Deinem GArten! Die Mohnsorten gefallen mir sehr, sehr gut, aber auch die anderen Stauden, die bei Dir wachsen dürfen! Das Eichhörnchen ist allerliebt und Dir sind tolle Bilder gelungen! Ich danke Dir dafür! Und so prächtige Schmetterlinge fühlen sich wohl in Deinem Garten!
    Hab einen schönen Tag und einen guten Start in ein entspanntes und schönes Wochenende!
    ♥ Allerliebste Grüße,Claudia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze prachtig en mooi al die vlinders in jullie tuin, wat een heerlijke tuin💚Lieve groet Esther xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van vlinders en bloemen. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's van je tuin Thea .Ook wij genieten zoveel mogelijk van de postzegel als het mooi weer is ,er is altijd zoveel te zien .Je hebt echt een super mooie tuin en wat leuk zo'n eekhoorntje wat even een hapje komt eten .Papavers heb ik niet helaas omdat ik weinig ruimte heb .Wel die piepkleine Oranje soort waarvan ik nu dus even de naam niet weet ,pff als ik niet oppas heb ik een hele tuin vol ,maar ze zijn zo leuk !
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig mooie foto's heb je gemaakt die met de hommel boven de papavers echt een plaatje en... wat een mooie kleur van de papavers... Ook ik zoek buiten op als het maar even behaaglijk buiten is... Hoop dat we er veel van mogen genieten dit jaar!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat.

Lieve groetjes van Thea ♥